12.01.2010

Då var det klart.

För två och en halv vecka sedan kunde jag ha svurit på att denhär dagen aldrig skulle komma – men nu är den här: BÅDA PRESIDENTBALSKLÄNNINGARNA ÄR KLARA!

Eftersom autopiloten slog på vid ovannämnda tillfälle, har inga äkta känslor infunnit sig ännu, men jag antar att det känns festligare när man i goda vänners lag, medelst ett skumpaglas i högsta hugg, den 6.12 firar att man har två av sina balklänningar på den största och finaste festen i hela landet (och så lite självständighet då).

Har under dagen blivit intervjuad och plåtad av ÖT, mejlat svenska YLE angående kontaktuppgifter till årets snackare, och i övrigt ätit allt för mycket GI-knäcke. Hoppeligen kommer det bilder av bägge klänningarna på ÖT innan måndag, för de som är nyfikna, men som ett litet smakprov; skorna till Anns dräkt. Ann har ju den goda smaken att älska helheter, och hennes dräkt inkluderar således även skor.  Skor med sidenhjärtan och guldkedjor, skvallrandes om detaljrikedomen i resten av dräkten…

Jag tror nog att jag känner mig lite glad och nöjd ändå.



4 kommentarer:

  1. GRATTIS...ååå jag e så stolt över dig vännen, i år ska jag definitivt se på balen, och kika efter dina underbara kreationer. OCH jag ska känna mej hedrad över att även jag har burit en av dina fantastiska klänningar:)

    SvaraRadera
  2. Är det månne klänningen som syns i bakgrunden oxå?

    SvaraRadera
  3. Jo, det är nedre delen av kjolen som har en bård av olika sidentyger!

    SvaraRadera
  4. Grattis! Det är alltid jobbigt att jobba mot en deadline, men jag tenderar ändå att få till det bättre på slutet...Ibland behöver man lite press. Så himla skönt när man är klar sen!

    Längtar till våren då jag ska läsa design. Ser fram emot lite mer praktiskt arbete. Den här terminen har det "bara" varit teori...fast rolig teori!

    SvaraRadera